2014. december 26., péntek

8kérdés - Lamoppe

Mózes Laura: főállású anyuka, a Lamoppe tervezője, a Sublót blog szerkesztője. Az Otthon magazinban találkoztam vele először és egyből beleszerettem sokoldalú kreációiba. A modern geometrikus formáktól kezdve a 20-as éveket idéző mintákig mindent megtalálunk alkotásai közt.



Hogyan és mikor kezdtél el a varrással foglalkozni?
Két éve kezdtem el varrni a magam örömére. Nagyon hamar a párnákra kezdtem fókuszálni és ez azóta se változott. 


Hogyan alakult át a varrás hobbiból egy jól működő vállalkozássá? Tudatosan építetted a karrierred?

Fél - egy évvel később mertem kivinni az első, eladásra szánt párnákat az egyik művészpiacra. Nagyon pozitív volt a fogadtatás, és ettől vérszemet kapva gyakorlatilag az egész nyarat végigvarrtam - vásároztam. Sajnos a következő (idei) év elég nagy része  költözködéssel - renoválással telt, fél évig egyáltalán nem jutottam varrógép közelébe, ezért karrierépítésről vagy sikeres márkáról egyáltalán nem is beszélhetek. A folyamatosság hiánya nagyon betett. De addig sem volt tudatos, inkább csak annyi, hogy szívesen foglalkoztam a "körítéssel" (logo, arculat, csomagolás...stb.). Januártól nagyot változok ezügyben, most, hogy már minden adott a munkavégzéshez, én is komolyabban és tudatosabban szeretném építeni a Lamoppe-ot

Mit szeretsz a varrásban? Miért pont a varrás köt le?

Nagyon jó korlátokat és lehetőségeket ad, muszáj fegyelmezettnek és pontosnak lenni, viszont rengeteg féle technika vegyíthető, ez pont annyi teret enged a szabadságnak, amennyivel én még tudok dolgozni. A textil különben is maga a csoda. Na meg a szitanyomás :)



 Mi az, ami inspirál? Honnan szerzel inspirációt?
A zenéből, főleg. Meg a környezetemből, legutóbb például egy káposztafej döbbentett meg. Sokszor csak rakosgatom a textileket vagy firkálok. 


Káposztafej ihlette párna

Melyik kollekció áll a legközelebb hozzád, miért?

A Kolorokat szeretem, bár mostanában idegesít a geometrikusságuk, a másik kedvencem a szitanyomott Urban sorozat.



Az Urban kollekció egy darabja

Milyen szempontok alapján készítesz a megrendelőknek egy személyre szabott párnát? Hogyan lesz a megrendelő elképzeléséből egy kész Lamoppe párna?

Mindenképp az ő szempontjaik alapján, megbeszéljük a színeket, témát, majd küldök terveket, anyagmintákat, és aztán kialakul. 


Mitől lesz egy Lamoppe párna, más, mint a többi? Szerinted miben rejlik az egyediséged kulcsa?

Ezt csak más láthatja, én túlságosan benne vagyok. Nem tudom, hogy egyedi-e, vagy másnak fontos-e, csak azt, hogy én vagyok bennük, egyre inkább. Mindig jó jelzés, ha olyat rajzolok vagy varrok, ami szívdobogást okoz, akkor tudom, hogy sikerült, és ez az, amiért csinálom. Máshogy nyilván nem is lehet ilyesmivel foglalkozni, dögunalom lenne.


Nyilván nem mindenkit vesznek fel az Iparművészeti és Képzőművészeti Egyetemekre. Mit tanácsolsz a kezdő magyar tervezőknek, akik előképzettség nélkül szeretnének belevágni egy márka építésébe ?

A megvalósításról szerintem  Andy Warhol mondta meg az egyik tutit:
"It's work, the most important thing is work " 
Csinálni kell azt, ami szeretsz, és akkor jönnek az ötletek meg minden, de a lényeg a folyamatosság, a munka. Lehet, hogy félévig selejt jön, vagy akkor jónak tűnő, de utólag selejt, mindegy.  Szerintem mindenkinél van valami, ami szívügy, azt csinálni kell, és ha vagy olyan szerencsés, és jönnek pozitív és/vagy igazi visszajelzések, amik továbbviszik a dolgot a műhelyből, akár márkává is válhat. Nyilván a facebookon nem árt fenn lenni. :D 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése